REGULAMIN
4FIT CATERING DIETETYCZNY NIKOLINA SKOWRON
§ 1. INFORMACJE WSTĘPNE
Właścicielem serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.4fitcatering.pl
(zwany dalej „Sprzedawca”) jest Nikolina Skowron prowadząca działalność gospodarczą 4 FIT
CATERING DIETETYCZNY z siedzibą w Rybniku, kod 44-217 przy ulicy Zebrzydowickiej 34, NIP
6422989315, REGON 36832592 , telefon: +48 511-989-025, poczta elektroniczna:
rybnik4fit@gmail.com
Regulamin kateringu określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną (aplikacja
dostępna na urządzenia mobilne; serwis zamówień internetowych, e-mail) oraz telefoniczną.
Regulamin określa też zasady zawierania umów za pomocą Serwisu Internetowego oraz poczty e-
mail, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy oraz tryb odstąpienia
od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§ 2. DEFINICJE
Sprzedawca – firma 4FIT CATERING DIETETYCZNY NIKOLINA SKOWRON
ul. Zebrzydowicka 34; 44-217 RYBNIK , telefon: +48 511 989 025, poczta elektroniczna:
rybnik4fit@gmail.com. Sprzedawca jest Stroną Umowy Sprzedaży oraz Administratorem
Danych Osobowych przetwarzanych w celu realizacji Umowy.
Produkt, Dieta – Zestaw od 3 do 5 posiłków o łącznej kaloryczności dietetyczny o łącznej
kaloryczności od 1200 do 3500 kcal dostarczany do klientowi od poniedziałku do soboty (w
zależności od zamówienia)
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Serwisu Internetowego,
aplikacji na urządzenia mobilne, składający zamówienie telefonicznie lub drogą e-mail.
Serwis Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
internetowym www.4fitcatering.pl.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu Internetowego, aplikacji
dostępnej na urządzenia mobilne), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do
chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia w
Serwisie Internetowym, aplikacji, poczty e-mail lub telefonicznie i zmierzające bezpośrednio
do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego, aplikacji dostępnej na urządzenia
mobilne. Przez Umowę sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o
świadczenie usług.
Podmiot Zewnętrzny – firmy współpracujące ze Sprzedawcą w celu realizacji warunków
umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Firmy te przetwarzają dane osobowe
jedynie w celach wynikających z Umowy.
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych
od pracy. Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
Strefa dowozu– obszar dostaw Usługi wskazany w zakładce Strefa Dostaw dostępnej na
stronie Serwisu Internetowego obejmujący wskazane miasta główne oraz okoliczne
miejscowości. Możliwość dostawy pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia potwierdzana jest przez Sprzedawcę podczas przyjęcia Zamówienia do realizacji.
Dodatkowo w sytuacji niemożności realizacji dostawy pod podany adres, Klient jest o tym
informowany. Kodeks cywilny– ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr
16, poz. 93 ze zm.).
§ 3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA I ZAWARCIE UMOWY
Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach
określonych w Regulaminie. Klient zobowiązuje się do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. Klient korzystający z usług
Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu. Klient wyraża zgodę na
gromadzenie, przechowywane i przetwarzanie przez Sprzedawcę oraz Podmioty Zewnętrzne. Dane
osobowe, które są przetwarzane oraz cel ich przetwarzania to:
Dane
osobowe Cel przetwarzania
Imię i
nazwisko
Weryfikacja płatności, uwag klienta oraz utrzymywanie korespondencji e-mail,
dokonywanie zmian w zamówieniu, dostawach
Adres e-mail Korespondencja e-mail, kontakt z klientem, rozliczenie zamówień oraz informowanie o
ewentualnych zmianach w zamówieniu
Numer
telefonu
Informowanie o nagłych opóźnieniach w dostawie, zmianach, czy przerwach w pracy
cateringu oraz do kontaktu w razie trudności z dostawą produktu
Adres
dostawy Dostawa produktu, naliczanie zniżek lub dopłat za dostawę
Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez
Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” cateringu internetowego. Wszelkie ceny podane na
stronie Serwisu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto
zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
§ 4. ZAMÓWIENIE PRODUKTU
Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie zamówienia poprzez Serwis Internetowy, wyboru
Produktu na konkretną ilość dni oraz dostaw zgodnie z ofertą cateringu opisaną w zakładce Zamów
online. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do powiększenia oferty o nowe Produkty. Dodanie
nowych Produktów nie stanowi zmiany Regulaminu. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień:
telefonicznie pod numerem 511 989 025 od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do
17:00, w soboty od godz. 10:00 do 13:00,
drogą elektroniczną na adres rybnik4fit@gmail.com przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na
dobę,
za pośrednictwem Formularza zamówienia dostępnego w Serwisie internetowym przez 7 dni
w tygodniu 24 godziny na dobę.
W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wskazania Produktu oferowanego przez
Sprzedawcę, określając rodzaj Diety, wariant diety oraz kaloryczność posiłków wchodzących w skład
Produktu oraz dni, w które Produkt będzie dostarczany. Poza wskazaniem Produktu, Klient podaje
także dane niezbędne do realizacji zamówienia; w tym Dane osobowe oraz adres do dostawy. Dane
osobowe oraz sposób ich przetwarzania jest opisany w Polityce Prywatności cateringu oraz punkcie
III niniejszego regulaminu. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą
elektroniczną na podany podczas składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o
przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości
przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera
ustalone warunki zamówienia, a w szczególności ilość oraz rodzaj Produktu, całkowitą cenę do
zapłaty (wraz z kosztami dostawy) oraz informację o przewidywanym czasie dostawy Produktu.
Klient ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń co do treści zawartych w potwierdzeniu zamówienia w
ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Niezgłoszenie zastrzeżeń w zakreślonym
terminie jest równoznaczne z akceptacją warunków zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Usług oraz do
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Zmiany cen Usług obowiązują od chwili
umieszczenia ich na stronie internetowej i nie dotyczą Zamówień złożonych przed ich
wprowadzeniem oraz nie naruszają już zawartych umów o świadczenie Usług.
§ 5. DOSTAWA
Warunki realizacji Umowy Sprzedaży oraz dostawy produktu
Zamówienia w cateringu są przyjmowane z wyprzedzeniem pozwalającym Sprzedawcy na
staranne przygotowanie zamówienia. Czas realizacji zamówienia jest przedstawiony w tabeli poniżej:
Tabela 1
Zmiana/Zamówienie
potwierdzone w:
Do
godz.:
Zostanie
dostarczone/zmienio
ne w:
Zamówienie
złożone po godz.
Zostanie
dostarczone/zmienion
e w:
Poniedziałek 15:00 środę 15:00 czwartek
Wtorek 15:00 czwartek 15:00 piątek
Środę 15:00 piątek 15:00 poniedziałek
Czwartek 15:00 sobota 13:00 poniedziałek
Piątek 23:59 poniedziałek 23:59 poniedziałek
Sobotę 13:00 poniedziałek 13:00 wtorek
Niedzielę 15:00 wtorek 15:00 wtorek
Zamówienie potwierdzone jest w momencie:
Przesłania na adres e-mail Biura Obsługi Klienta: rybnik4fit@gmail.com potwierdzenia
płatności z konta bankowego zawierającego szczegóły pozwalające na identyfikację
zamówienia (Imię, nazwisko, adres, zamówiony Produkt),
Dokonania płatności online przez dostawcę płatności internetowych,
Godziny w Tabeli 1 są terminami niepodważalnymi i nieprzekraczalnymi. Godziny w Tabeli 1 są
również wiążące w stosunku do dokonywania zmian w zamówieniu takich jak zmiana Produktu lub
adresu dostawy. Odstępstwa od pkt. 3 i 4 mogą być stosowane, ale tylko i wyłącznie po uzgodnieniu
ze Sprzedawcą i e-mailowym potwierdzeniu z jego strony. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
wstrzymania lub odmowy realizacji zamówień w następujących przypadkach:
złożenia zamówienia w sposób nieprawidłowy, uniemożliwiający jego realizację;
bezskuteczności uzgodnienia z Klientem miejsca i terminu dostawy Produktu;
braku dokonania płatności za zakupiony Produkt;
rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
Koszt dostawy Produktu na terenie miast wymienionych na stronie Sprzedawcy jest wliczony w cenę
Produktu określonego w „Cenniku” dostępnym na stronie Serwisu internetowego, z wyłączeniem
opisanym w następnym zdaniu.
Dostawy są realizowane od poniedziałku do czwartku w godzinach 15:00 – 23:00.
W przypadku realizacji zamówień poza strefę dowozu w konkretnym mieście może być doliczona
opłata dodatkowa, która jest określona w zakładce Strefa dostaw. W przypadku złożenia zamówienia
z dostawą poza teren, w którym jest wliczona cena Produktu, koszt dostawy zostanie ustalony z
Klientem indywidualnie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia z Klientem nowego terminu
realizacji zamówienia w przypadku, gdy realizacja zamówienia w pierwotnym terminie jest
niemożliwa ze względu na przyczyny niezależne od Sprzedawcy, a których usunięcie nie jest możliwe.
Klient ma prawo do wstrzymania dostaw w trakcie trwania okresu zamówienia po wcześniejszym
telefonicznym lub za pośrednictwem poczty e-mail powiadomieniu Sprzedawcy. Informacja o
wstrzymaniu dostaw powinna zostać zgłoszona z wyprzedzeniem określonym w Tabeli 1 i nie
mniejszym niż 48 godzin. Okres zamówienia zostanie przedłużony o ilość dni, w których doszło do
wstrzymania dostawy. Zrealizowanie zamówienia z uwzględnieniem informacji, o których mowa w
ust. 13 powyżej, nie stanowi przyjęcia odpowiedzialności Sprzedawcy za ewentualne niekorzystne
samopoczucie Klienta lub negatywną reakcję organizmu na zestaw składników, w szczególności z
powodu braku wiedzy i wpływu Sprzedawcy o pozostałych przyjmowanych przez klienta płynach i
produktach. W razie nieodebrania przez Klienta Zamówienia spowodowane nieobecnością osoby
upoważnionej do odbioru zamówienia lub jakąkolwiek inną okolicznością/okolicznościami nie
zgłoszoną w terminach oznaczonych w Tabeli 1, bądź błędnie podanymi szczegółami adresowymi
dostawy, przedmiot zamówienia uważa się za skutecznie doręczony. Klient nie jest w takim wypadku
uprawniony do domagania się zwrotu należności za Zamówienie w części przypadającej na dany
dzień lub zgłaszania jakichkolwiek innych roszczeń z tytułu nieotrzymania Zamówienia. W sytuacji
gdy wystąpią czynniki niezależne od Sprzedawcy, które utrudnia lub uniemożliwią dostawę Produktu,
nie będzie możliwości dochodzenia odszkodowania lub zwrotu. Mowa tu o przypadkach np.
związanych z dużymi utrudnieniami pogodowymi. W przypadku, gdy dojdzie do przywłaszczenia
Produktu przez osoby trzecie po dostarczeniu przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za niewywiązanie się z Umowy. Dostarczenie pod wskazany adres paczki jest
dokumentowane wykonaniem zdjęcia przez Sprzedawcę. W przypadku rezygnacji z zamówienia
Klientowi przysługuje zwrot kwoty za niewykorzystane dni z uwzględnieniem czasu rozwiązania
umowy określonego w Tabeli 1. W przypadku zmiany Produktu w czasie realizacji zamówień na inny
Produkt, Klient musi dokonać opłaty różnicy w zamówieniu. Zmiana zostanie uwzględniona zgodnie z
Tabelą 1.
§ 6. METODY PŁATNOŚCI
Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:
przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez 4fit CATERING
DIETETYCZNY Nikolina Skowron o numerze: 14 1910 1048 2514 0005 4212 0001
przelew online lub płatność kartą za pośrednictwem systemu PayU
Płatność kartą lub gotówką w siedzibie firmy/u kuriera
Wpłatę za zamówiony Produkt należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 2 dni od
momentu potwierdzenia zamówienia. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie,
zamówienie jest traktowane jako anulowane. Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania
wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie
pliku PDF
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY DOSTAWY PRODUKTU
Sprzedawca informuje, iż na podstawie art. 38 pkt. 4 oraz pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia
od umowy, o którym mowa w art. 27 wymienionej ustawy.
§ 8. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
Reklamacje związane z realizacją Umowy dotyczącej Produktu należy składać w terminie 24
godzin od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji. Wyjątkiem są
reklamacje dotyczące niezrealizowanej dostawy – w takim przypadku reklamację należy złożyć e-
mailem w dniu, w którym dostawa miała zostać zrealizowana. Reklamacje rozpatruje Sprzedawca w
terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji za wyjątkiem reklamacji dotyczącej
dostawy, która rozpatrywana jest niezwłocznie. Złożona reklamacja powinna zawierać:
Identyfikację Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby
firmy oraz adres poczty elektronicznej).
Przedmiot reklamacji, dokumentację fotograficzną wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego
dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji
W przypadku przekroczenia terminów do zgłoszenia reklamacji określonych w ust. 1 – 2, reklamacja
nie będzie rozpatrywana. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Sprzedawca powiadomi Klienta.
Zwroty należności za reklamacje rozpatrzone pozytywnie na korzyść Klienta, będą dokonywane w nie
później niż w ciągu 14 dni roboczych.
§ 9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych
(w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie np.
Osobowych, czy kontaktowych) lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający
świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia
lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego z uwagi na
konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania.
Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego nie
może naruszać praw Klienta.
§ 10. PRAWA KONSUMENTA
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 11. DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Serwisu
Internetowego jest Sprzedawca. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za
pośrednictwem Serwisu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli
Klient wyrazi na to osobną zgodę – także w celu marketingowym. Klient ma prawo dostępu do treści
swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek
niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy
Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Szczegółowe sposoby kategorii
danych oraz sposobu ich wykorzystania są opisane w Polityce Prywatności cateringu.
§ 12. PRAWA AUTORSKIE
Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości
oraz jego poszczególnych elementów, w tym grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego
ramach należą do Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną
Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana
Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia. Serwis Internetowy należy
traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Klient nie ma prawa
kopiować Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie
wiążącego prawa. Klient zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć,
odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod
źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie
wiążącego prawa. Znaki handlowe Sprzedawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie
Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Serwisu Internetowego na co najmniej 7 dni
kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie
ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji
Regulaminu. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają
zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego. Regulamin wchodzi w życie z dniem
26.10.2022.